Vad är det för fel på media?


Idag hittade jag en artikel i Aftonbladet, den kan du läsa här, som tar upp olika reklamklipp som nedvärderande mot kvinnor. Jag vet egentligen inte ens vad jag ska säga annat än att dessa tidningar är bara ute efter att hitta någonting att skriva om. Jag undrar om de då missat att det finns ett antal reklam som på samma sätt ”hånar” män. Jag trodde att reklam var för att ta folks uppmärksamhet genom humor eller att överdriva någonting. Ta Heineken reklamen t.ex. där de målar upp män som ointresserade av allt annat än öl + (oftast) fotboll. Är inte det lika kränkande som kluvna hårtoppar som artikeln tar upp?

Apropå män och kvinnor så finns även en annan artikel som berör självmord bland män och kvinnor och hur media hanterar det.

Ibland önskar jag bara att man kunde låta bli att ha fri media då det finns många som inte tänker särskilt kritiskt och sväljer allt som matas till dem via media, men det går varken ihop med demokrati eller mitt liberala synsätt så det är uteslutet. Egentligen borde man vara duktigare på att lära människor att tänka kritiskt.


Lämna en kommentar