Dagsarkiv: 28 oktober, 2010

Hemma bra…

Nu har jag läst på GenusNytt igen och klickat mig vidare till denna länk som handlar om kvinnor som hellre skulle vilja vara hemmafruar.

Det är faktiskt väldigt intressant att denna fråga äntligen dyker upp. Någonting som jag har diskuterat med min omgivning i åratal. Varför är det så fult för kvinnor (eller män) att välja vara hemmafruar? Varför ses det ner på dessa personer? Varför måste alla göra karriär och tjäna egna pengar och bli toppchefer?

Personligen så vet jag att jag inte vill ha barn. Det är inte mitt intresse att bilda familj och skulle mycket hellre satsa på min karriär. Men om de som vill ha familj skaffar det och båda föräldrarna satsar på sin karriär, är inte det lite elakt mot barnen att ha föräldrar som är borta runt 9-11 timmar per dygn?


Slut

Är helt slut efter dagens pass, körde ett hårt gympass med 45 minuters bröst + triceps.. av vad jag känner nu lär jag inte kunna lyfta armarna imorgon. Jag kan ju knappt skriva. Men härligt är det. Dessutom så tar jag bilder för att se om 87 dagar hur utvecklingen har gått.

Igår blev det magpass då jag hade lite problem med att ta mig till gymmet i tid och idag är det träningsvärk i magen 🙂


Kaffe

Jag sitter och njuter av en kopp kaffe nu på morgonen. Jag får den härliga uppiggande känslan som behövs på morgonen. Sen tittar jag på den bag n box som står på diskbänken och tänker: ”mmm gott det vore med vin” och avbryts direkt av tanken: ”är du dum i huvet din lilla alkis?”.
Egentligen var jag inte sugen på vin, jag dricker ytterst sällan, men då oftast vin. Jag kom bara på att tänka att det vinet var väldigt gott… Men moraltanten inombords höll på att bli galen. Idiotiska normer som påverkar mig så. Så jag frågar nu, även om jag skulle ”behöva” dricka ett glas vin för att slappna av, varför ska det vara så hemskt i jämförelse med den kopp kaffe som många ”behöver” för att vakna till? Oftast flera gånger om dagen…